Undgå dårlig samvittighed – 3 hacks til motion i hjemmet

Kom du heller ikke op i det lokale fitnesscenter efter arbejde i dag? Den dårlige samvittighed har måske allerede indhentet dig? Frygt ikke.

Der findes nemlig en række vidt forskellige øvelser og opgaver, som du nemt kan lave i hjemmet. Og de stimulerer og træner din krop. 

Øvelserne er relevante for alle uanset dit nuværende aktivitetsniveau. Vi garanterer dig, at du som minimum kan være med på bare én af disse hacks. 

I dette indlæg giver vi dig nemlig 3 hacks til at få motion i og omkring hjemmet. 

 

Du er dit eget træningsredskab

Du kan nemt finde eksempler på brands, der påstår at du kan få din drømmekrop, ved bare ti minutters daglig træning med deres produkt. I dette indlæg garanterer vi ingen mirakler. Vi garanterer dog, at du sagtens kan holde din krop ved lige uden ekstra træningsudstyr. Mange har måske fået en fornemmelse af, at træningsudstyr er nødvendigt. 

Træningsudstyr kan uden tvivl være med til at stimulere specifikke muskelgrupper. Men du kan sagtens træne hele kroppen alene gennem din egen kropsvægt.   

Tag udgangspunkt i de mange øvelser du kender fra folkeskolen.

 

  • Armstrækkere
  • Mavebøjninger
  • Sprællemand
  • Planken

 

Alle er gode og velkendte træningsmetoder, der kan laves uden vægte eller lignende. Forsøg i første omgang at lave så mange som muligt af disse øvelser på 30 sekunder. Forsøg igen dagen efter og se om du løbende kan slå dine rekorder.

Sundhedsstyrelsen kan du finde yderligere oplysninger om gode råd til fysisk aktivitet alt efter din aldersgruppe. 

 

Træn “sammen” med andre og skab struktur

I det første hack er det muligt at gøre brug af disse træningsøvelser når det passer dig. For mange kan det dog være motiverende at træne med andre. Det at have en træningsaftale med en ven eller bekendt kan i hvert fald øge chancen for, at du får det gjort.

I løbet af første periode af nedlukningen af Danmark var der mange eksempler på micro influencers, der lavede fællestræning på Instagram live. Disse var meget populære og fik en masse danskere til at bevæge sig og holde kroppen ved lige, mens deres træningscentre var lukket.

Der er forsat flere influencere og træningsvejledere, der tilbyder online forløb og online træningssessioner, hvor du sammen med andre kan træne hjemmefra.

 

Lav projekter i hjemmet

Hader du træning? Gør tanken om træning dig allerede træt? Du ser måske ikke noget formål i det? Så sørg for at vende dit mindset. Lav projekter i hjemmet, der kræver en del fysisk arbejde. På den måde kan du forhåbentligt hurtigere finde mening med galskaben.

Måske I har talt om at få malet væggene i stuen, fået ryddet op på loftet eller skiftet køkkenet ud? Alt sammen fantastiske muligheder for gør-det-selv arbejde, der giver sved på panden.

Er du så heldig at I har en have tilknyttet til jeres hus, er mulighederne også uendelige for projekter, der kan sættes i gang. 

Hvis I ikke allerede beskytter jeres hjem, så er der formentlig rigtig god grund til at gøre dette efter disse projekter er færdige. Det ville formentlig være relevant at beskytte hjemmet med alarmer. Uanset om det er for at beskytte hjemmet mod tyveri eller i tilfælde af brandfare (røgalarm). Hvis du er i tvivl omkring dit behov, kan du læse mere om alarm systemer her.

Enhver husejer ved, at der altid er nye projekter at give sig i kast med. Se det som en investering – i dig selv og i din boligs værdi. Samtidig får det også tankerne væk fra de klassiske “træningsformer”, som du er så træt af.

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *